joi, 29 iulie 2010

29 iulie 2010-the first day of the rest of my life

Azi dimineata, cu scurt timp inainte de a pleca o prietena veeche ( din gimnaziu) mi-a zis (citez): today is the first day of your life! Cand am citit asta....mi-am dat seama ca s-ar putea sa aiba dreptate...ramane de vazut.

Cert este ca prima zi a inceput in forta din toate punctele de vedere. Primul zbor cu avionul- prima peripetie tipica...despre care gandesti...nu o sa mi se intample tocmai mie...mai ales cand te si asigura cel de la check-in ca nu e nicio problema..ca nu e zbor cu escala. :)))

revin cu detalii dupa ce ma trezesc.n am mai dormit de vreo 30 de ore..sau mai mult.

am revenit.

Calatoria cu avionul a fost fantastica. M-am indragostit de avioane(cam scumpa dragostea asta...dar nah. Mi-a sarit tot somnul cand m-am uitat pe geam. Dar nu peisajele au fost cele care m-au dat pe spate ci senzatia ca sta timpul in loc sau ca totul se misca in reluare, desi realitatea e fix pe dos. Ei bine asta era ceva ce- mi doream de muuulta vreme si inca vreau-senzatia de dilatare a timpului (falsa sau adevarata chiar nu conteaza). Asta a fost si motivul pentru care nu am putut dormi...cum sa ratez asa ceva, cand mi se intampla o data la cine stie cata vreme.
Toate minunate pana am ajuns la Moscova, unde urma sa-mi ridic si bagajul...sau cel putin asa credeam eu. Merg la locul unde se invarteau bagajele si stau si astept..si astept...si astept...si bagaju nu mai venea. Dupa vreo ora merg la biroul de lost and found...verifica tanti de acolo si imi zice ca bagajul meu a ramas la bucuresti. Eu raman un pic perplexa...si intreb cum e posibil asa ceva la un zbor direct...tanti zice sa mai astept ca poate e in autobuzul de tranzit. Ma pun pe asteptat...in situatia mea mai era o tanara mamica,cu copilul de ea , o fetita de vreo 2 ani,cred. Am socializat noi vreo ora,ne-am jucat, bagajul nimic. Verdict final: e la bucuresti! o sa vina maine la aceeasi ora si o sa l primiti acasa,unde stati in moscova.am completat o plangere, luat stampile, parafe tot tacamu. Serghei, care ma astepta afara,mi a zis sa nu plec deacolo fara hartie stampilata ..ca altfel nu mai vad bagaj in veci vecilor.

De la aeroport se poate ajunge in centru cu ceva microbuz pana la prima statie de metrou-o varianta rezonabila ca pret, iar ca durata ar fi vreo 30 de minute, cred (eu am dormit tot drumul asta si nu stiu cat a durat, ca mie mi s-a parut ca m-am teleportat. Apoi cu metroul mai faci vreo 30-40 de min, maxim pana in centru. Deci se ajunge usor si repede. La metroul din Moscova, in general, trebuie luat in calcul cand e vb de timp...urcatu si coboratu scarilor rulante..care sunt luuuuuungi cat vreo 3 de alea noastre.
Pe drum am constat ca mi s-a facut foame, asa ca prima oprire in Moscova a fost la ...Mac Donald's :)))cu siguranta nu era idealul meu..dar de urgenta a mers. Aici au un shake de ciocolata mai bun ca in romania...
Seara am iesit un pic prin oras ...sa vad unde e facultatea si un pic centrul...
aici fff multa lume bea pe strada...ma refer la alcool..peste tot vezi tineri, mai putin tineri, femei, barbati...pe oricine...band la coltu' strazii sau chiar mergand. Berea este mult mai vanduta decat sucurile...pe la 9 seara cautam cu disperare niste slapi de plaja ieftini,ca sa scap de bocancii de iarna pe care ii aveam in picioare. Este crunt sa mergi cu asa ceva pe asfalt si la 35 de grade sau mai mult. Shoppingu' la Moscova chiar nu era pe lista...dar s-a dovedit a fi obligatoriu. Am gasit,cu mare greutate niste papuci la 30 de lei, chiar simpatici, cu care am plecat fericita din magazin (in picioare, bineinteles)

Cam asta a fost prima zi in Moscova. Cum am ajuns acasa, m-am asezat pe canapea si am adormit instant, sezand in fund.

Un comentariu:

Druida spunea...

Hei, bravo! Sa mai scrii, da?

Afla ca mie mi-au ratacit bagajul intre Bucuresti si Dublin, cind am fost anul trecut, cu ocazia concertului U2! Si da, l-am recuperat, dar nu-ti spun dupa cite zile, sa nu te sperii... in fine, zborurile catre Moscova sunt mai dese, asa ca nu te ingrijora :).