marți, 17 mai 2011

Caligrafia chineza



Ce poate fi mai frumos intr-o dupa-amiaza insorita de duminica decat sa fii initiat in arta caligrafiei chineze? Pe vremea cand aveam cursuri de desen la scoala, imi doream sa pot desena orice, numa ca nu prea imi iesea, asa ca m-am resemnat cu ideea ca nu am un talent la asa ceva. Mai tarziu, cand Cioran imi spunea ca cu cat esti mai talentat la muzica cu atat esti mai strain de artele vizuale, chiar am inceput sa ma simt si mai confortabil cu ideea ca nu le poti avea pe toate. Acum mi-am mai schimbat parerea. Drept urmare, mi-am luat inima in dinti si am pus mana pe pensula; si nu orice fel de pensula, ci una speciala, adusa din China, care trebuia sa se plimbe pe o hartie cel putin la fel de speciala, tot din acelasi loc.

Primele notiuni: pozitia mainii,a incheieturii, pozitia degetelor, felul cum apesi si tragi liniile. Parca ma auzeam pe mine la lectiile de pian: tine mana asa, cotul, incheitura, degetele, dupa cum apesi suna mai tare sau mai incet. Hm, nu pare asa dificil sa caligrafiezi, cel putin nu-mi suna total chinezeste ce-mi spune Calin....corespondentele se creeaza instant. trag primele mele puncte si linii, cu apa, pe o foaie de lucru. Imi imaginez cum cant la pian si incerc sa nu ma gandesc la faptul ca liniile drepte nu-s punctul meu forte...imi las mana sa mearga in voie, cu diferite intensitati de apasare, fac un crescendo, un descrescendo, un marcato la fiecare inceput si final de linie...imi place. Parca, spre deosebire de in trecut, acum am ceva mai multa siguranta, nu imi mai e teama, ba chiar ma simt bine.




Acest semn inseamna PAT si este primul cuvant dintr-un poem la care am lucrat toti cei prezenti. Parca dupa regula, ultimul venit primul pus la munca, eu am scris primul caracter, pentru ca parea unul cat de cat abordabil.



Ceea ce vedeti pe hartia alba este munca noastra. Ceea ce se vede pe hartia galbena este varianta maestrului nostru, Calin Andrei.


photo: incubator107

Experienta mi-a placut mult, am perceput-o ca pe un moment in care am mai descoperit lucruri noi despre mine. De altfel, in ultima perioada vad ca persista un interes crescut fata de artele vizuale, de orice fel. Mi-ar placea tare mult sa pot face treaba asta mai serios, dar din pacate nu exista nici conditiile, nici timpul necesar, in momentul asta. Insa...nu se stie niciodata...

Niciun comentariu: