luni, 19 ianuarie 2009

Viena I

Deja a trecut ceva vreme de cand am fost acolo...intre timp entuziasmul s-a transformat in dor, mult mai repede decat credeam. Nici nu stiu cu ce sa incep, despre ce sa scriu, daca ar fi sa povestesc tot + impresii , as scrie pana dimineatza si nu stiu daca as termina.

Ideile de baza ar fi ca mi-a placut mult, ca m-am simtit ca acasa, ca ador palatele, in mod deosebit belvedere, ca imi place sa beau cafea in locuri care pastreaza inca un parfum aristocratic sau macar de rafinament, ca peste tot am simtit in aer muzica si istorie, si ce mi-a placut mai putin...ca erau muuuulti romani, mult prea multi.

sa incep cu lucrurile faine.

Cat am stat acolo(adica 6 zile) am avut o viata organizata, as zice chiar disciplinata, cum nu prea e posibil in bucuresti, astfel ca dimineatza ne trezeam pe la 9, luam un mic dejun sanatos, in sensul de consistent, ca sanatos nush cat era, apoi ieseam in oras, vizitam palat sau muzeu, ceva, pana pe la pranz, apoi urma cafeaua( acasa nu aveam filtru si nici cafea)intr-un loc dragut gen Cafe Central, sau Opera sau Hofburg Cafe,sau Gloriette, etc..si prajitura Ramonei, apoi mai dadeam o tura, dupa care ni se facea foame asa ca ajungeam ori la Einstein, unde eu comandam un kleine schintzel iar Ramona incerca tot soiu de chestii din menu, apoi iar in oras, sau acasa putin, si in final in club( asta in ultimele 4 zile).

Dintre obiectivele turistice vizitate, adica Schonbrunn, apartamentele lui Sissi de la Hofburg, tezaurul, Belvedere, casa lui Mozart, locul unde sunt inmormantati toti imapratii Austriei, Cimitirul Central, m-au impresionat in mod deosebit Belvedere, apartamentele lui Sissi casa lui Mozart si cimitirul central.

Belvedere e un paradis in primul rand ca locatie si palat ( intre cele din Viena mi-a placut cel mai mult) iar apoi prin expozitia care se poate vedea acolo, una din ele.
Belvedere.




In ceea ce priveste expozitia...a fost prima data cand am simtit nevoia si placerea sa stau, sa savurez tablourile, imi creau o stare( asta a fost o premiera in materie de pictura)pur si simplu nu ma puteam dezlipi f usor,desi trebuia pt ca Ramona ma astepta afara( altfel mi ar fi placut sa stau acolo mai multe ore. Mi-au placut mult tablourile din perioada clasica,romantica, van gogh(nu mi venea sa cred ca vedeam un tablou veritabil de el) si klimt( cat e de promovat pictorul asta).Mi-a parut rau ca nu stiam nimic despre pictorii de pe acolo, aia din perioada romantica in mod deosebit si mi-am promis ca o sa caut detalii despre ei. Oricum, as putea spune ca am inceput anul asta cu dreptul, facand un pas urias spre pictura.

La casa lui Mozart m-a impresionat simplitatea iar filmul care rula pe niste plasme cu secvente exact din camera respectiva, avea un impact demn de luat in seama.



La celebrele apartamente m-a captivat totalmente luxul, stralucirea, somptuosul, ma simteam efectiv ca in povesti. Cand am iesit de acolo, pluteam, nevoia mea de aristocratie fusese satisfacuta pe deplin.

In ceea ce priveste cimitirul ...am fost acolo pt ca vroiam sa vad mormintele lui Beethoven si Mozart( ma gadneam ca as fi dus si flori, dar era asa frig ca nu mi a mai ars de cumparat flori). Pana sa ajungem la mormintele artistilor am dat de tot soiu de nici nu stiu cum sa le numesc asa ca mai bine pun poze.









iar a fost super tare...cica mare matematician care a descoperit nush ce formula ( Ramona stie :) ) si i-au scris o pe placa.



Cam atat despre obiective. Continuarea in episodul urmator...

p.s. nu stiu de ce pozele nu sunt salvate intregi...

2 comentarii:

Anonim spunea...

Servus Helen,

Fain acest prim post.
Cind termin si eu cu examenele si-mi permit sa re-intru in atmosfera vieneza o sa comentez mai mult:) Poate dupa o prajiturica la Mozart sau Quo Adis.
Acuma...un comentariu "stiintific", printre cele artistice si de efect: Boltzmann a fost si matematician si fizician, formula care e scrisa pe mormintul lui e formula entropiei, K e chiar constanta lui Bolztmann (k = 1.3806505(24) × 10−23, mna ca nu merge, 10 la puterea -23:). De mentionat ca mai are si alte ecuatii celebre (dinamica gazelor ideale...aaa...clasa a...nu mai stiu, dar stiu formula) si exista chiar si Boltzman brain paradox:)
Hm, acum citesc ca mormintul din Zentralfriedhof e al doilea mormint. Oare unde e primul? Are mai multe? Sau l-au mutat si pe el?

Alles gute,
Ramonskaia

Unknown spunea...

Nu stiai ca nu ai voie sa faci poze.n casa lui Mozart? :)))) Fff frumoasa Viena, am avut ocazia sa o vizitez :*