joi, 18 august 2011

Tsomoriri-Living with nomads I

Tsomoriri s-a dovedit a fi din nou o destinatie cu nabadai.Plecarea acolo parca a fost un deja vu de anul trecut. 2 jeepuri impartite cu altii-anulate in ziua dinaintea plecarii. Pana si persmiul necesar in zona s-a dovedit a fi obtinut cu greutate, cu ajutor din partea prietenilor. Exact ca si anul trecut, prietenii mei de la Traveller's Paradise m-au scos din incurcatura si au facut posibila plecarea mea acolo la data stabilita. Cam asa arata vremea dimineatza la 7, in drum spre Tsomoriri:



O mica mostra despre ce inseamna drumuri si condus in India; daca nu ai loc pe sosea, o largesti tu cat ai nevoie, unde e posibil, bineinteles:



Vremea a fost innorata mai tot timpul, iar Tsomoriri m-a intampinat de data asta cu ceva total nou: frig, ploaie si o alta perspectiva asupra lacurilor:
Tsochuck-fratele mai mic al lui Tsomoriri


Tsomoriri


Ajunsi in Korzok, intr-un timp record as zice (sub 6 ore) am mancat o omleta, baut un chai si cautat cai pentru transportul in tabara nomazilor. Raspunsul la intrebarea cat costa un cal pentru destinatia mea ( care e la vreo 2 km distanta de sat), m-a lovit: 500 de rupii-un pret enorm pt cat efort e necesar. L-am rugat pe sofer sa ma duca acolo, ceea ce a si facut, ba chiar m a ajutat sa mi montez si cortul. Totul m-a costat 150 de rupii, adica o bere pt el si un cico pentru prietena lui, eventual..si asta pt ca am vrut eu sa i dau.

colectivul de onoare al asezarii m-a intampinat cum se cuvine:


casuta mea pentru 4 zile..


dimineatza-ora 7


In fiecare dimineatza am avut parte de o trezire speciala; High altitude orchestra avea concert incepand cu ora 6 si tinea vreo 2 ore. High alttiude orchestra are in componenta vreo cateva zeci de capre, oi, magari, iaci, dzo, caini. Solistul principal a fost un magar care noaptea studia, iar dimineatza concerta. Prima noapte a fost destul de alba pentru mine, pentru ca magarul cu pricina isi facea vocalizele cam o data la 15 minute, si nu de putine ori fix langa cortul meu, astfel ca aveam senzatia ca e in cort si nu afara.

Activitatile in camping erau cam asa: dimineatza la 6 incepea concertul, apoi instrumentistii isi luau micul dejun dupa care se asezau frumos si organizat la muls. Dupa asta mergeau la pascut iar peste tot se aseza o liniste aproape totala si o inactivitate totala, cel putin aparent. Nomazii ori stateau in corturi ori plecau in sat, la biserica sau cu alte indeletniciri.






vecina mea

Niciun comentariu: